Thursday, January 2, 2014

ATF: Redneck Anthems

This weekly series will include as many of my all-time favorite tunes as I can get my grubby little hands on (so to speak).  Now, each one included in each edition will have some connection with the other—albeit only as a figment of my imagination, but they will not be numbered.  For I just cannot bring myself to rate some higher than others.  So, this will not be a countdown, but if you are enjoying them as much as I do, it won’t matter.  Besides, with no countdown, this could go on forever and ever!  Oh, and despite the fact that there is absolutely no way that your musical tastes can be as exquisite as mine, I welcome any suggestions that you might dare to make.  I am, after all, quite magnanimous by nature.



Long-Haired Country Boy
Charlie Daniels
People say I'm no good
And crazy as a loon
‘Cause I get stoned in the mornin’
I get drunk in the afternoon
Kinda like my ole blue tick hound
I like to lay around in the shade
And I ain't got no money
But I've damn sure got it made

‘Cause I ain't askin' nobody for nothing
If I can't get it on my own
If you don't like the way I'm livin'
You just leave this long-haired country boy alone

Preacher man talkin' on TV
Puttin' down the rock and roll
He wants me to send a donation
‘Cause he's worried about my soul
He said Jesus walked on the water
And I know that it's true
But sometimes I think that preacher man
Would like to do a little walkin' too

And I ain't askin' nobody for nothing
If I can't get it on my own
If you don't like the way I'm livin'
You just leave this long-haired country boy alone

A poor girl wants to marry
And a rich girl wants to flirt
A rich man goes to college
And a poor man goes to work
A drunkard wants another drink of wine
And a politician wants a vote
I don't want much of nothing at all
But I will take another toke

But I ain't askin' nobody for nothing
If I can't get it on my own
If you don't like the way I'm livin'
You just leave this long-haired country boy alone



A Country Boy Can Survive
Hank Williams, Jr.
The preacher man says
It's the end of time
And the Mississippi River
She's a-goin' dry
The interest is up
And the stock market's down
And you only get mugged
If you go downtown
I live back in the woods
You see
My woman
And the kids
And the dogs
And me
I've got a shotgun
A rifle
And a four-wheel drive
And a country boy can survive
Country folks can survive

I can plow a field
All day long
I can catch catfish
From dusk ‘til dawn
We make our own whiskey
And our own smokes too
Ain't too many things
These ole boys can't do
We grow good ole tomatoes
And homemade wine
And a country boy can survive
Country folks can survive

Because you can't starve us out
And you can't make us run
‘Cause we's them ole boys
Raised on shotguns
We say grace
And we say ma'am
If you ain't into that
We don't give a damn
We come from West Virginia coal mines
And the Rocky Mountains
And the western skies
And we can skin a buck
We can run a trot-line
And a country boy can survive
Country folks can survive

I had a good friend
In New York City
He never called me by my name
Just hillbilly
My Grandpa taught me how
To live off the land
And his taught him
To be a business man
He used to send me pictures
Of the Broadway nights
And I'd send him
Some homemade wine
But he was killed by a man
With a switchblade knife
For 43 dollars
My friend lost his life
I'd love to spit some Beechnut
In that dude's eyes
And shoot him with my ole .45
‘Cause a country boy can survive
Country folks can survive

‘Cause you can't starve us out
And you can't make us run
‘Cause we's them ole boys
Raised on shotguns
We say grace
And we say ma'am
If you ain't into that
We don't give a damn
We're from North California
And South Alabam
And little towns
All around this land
And we can skin a buck
And run a trot-line
And a country boy can survive
Country folks can survive
Country boy can survive
Country folks can survive

Lyrics From: [elyrics.net]

Please Also Visit:
and

8 comments:

  1. These are such southern classics! I like them

    ReplyDelete
  2. I must dig out my Charlie Daniels' CD...I've not played it in ages!

    Thanks for the nudge! :)

    ReplyDelete
  3. Thanks for stopping by, my dear Kim!!! Both of them sure fired me up whenever I would hear them back in the day. By the way, that was back when I did not know that being a redneck was supposedly such a bad thing.

    ReplyDelete
  4. Thanks for stopping by, my dear Lee!!! Be assured that there will be several of his included in this series before it is all over with.

    ReplyDelete
  5. BTW Adullamite's winter coat is red with white cuffs and trim so have no fear about his comfort this winter.

    ReplyDelete
  6. I must admit, my dear Jenny, that I find this very disturbing. For I thought you were too sophisticated to fall under the influence of his charms. Alas, it has happened to hundreds of pretty young lasses over the years, I fear.

    ReplyDelete
  7. Belos clássicos...Espectacular....
    Cumprimentos

    ReplyDelete
  8. Agradecimentos para parar perto, meu caro Fernando! Há rednecks em Portugal? (LOL?)

    ReplyDelete

Since the Blogger spam filter has been found sorely lacking lately, I will start moderating comments. Be assured that I am only interested in deleting spam. So, if you feel a need to take me to task over something—even anonymously, go ahead and let 'er rip, and I will publish it as soon as I can.